Czym jest nota księgowa i jak ją zaksięgować?

Czym jest nota księgowa i jak ją zaksięgować?

Zastanawiasz się, czym jest nota księgowa i jak poprawnie wprowadzić ją do systemu rachunkowego przedsiębiorstwa? Kiedy zachodzi potrzeba sporządzenia tego dokumentu i co powinien on zawierać? Wyjaśniamy. Co to jest nota księgowa? Nota księgowa to dokument, w którym odnotowuje się korekty w obrotach między podmiotami gospodarczymi. Sporządza się ją w momencie wykrycia błędów lub niezgodności […]

Czytaj więcej

Czym są uszczuplenia skarbowe w księgowości i dlaczego należy na nie uważać?

Czym są uszczuplenia skarbowe w księgowości i dlaczego należy na nie uważać?

Uszczuplenia skarbowe to poważne wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie są, jak wpływają na działalność firmy oraz jak można im zapobiegać, by uniknąć problemów z prawem i utraty reputacji. Co to są uszczuplenia skarbowe? Uszczuplenie skarbowe to termin, który odnosi się do różnych praktyk mających na celu zmniejszenie obciążenia podatkowego podmiotu […]

Czytaj więcej

Co musi znaleźć się w ewidencji pełnej księgowości?

Co musi znaleźć się w ewidencji pełnej księgowości?

Prowadzenie ewidencji pełnej księgowości, to nic innego, jak prowadzenie ksiąg rachunkowych. Jest to złożony system rejestrowania wszystkich operacji finansowych przedsiębiorstwa, który musi być prowadzony systematycznie i bardzo dokładnie. Z jakich elementów musi składać się pełna księgowość i kto jest zobowiązany do jej prowadzenia? Wszystkie najważniejsze informacje poniżej. Podstawowe elementy pełnej księgowości Ewidencja pełnej księgowości jest […]

Czytaj więcej

Top