Kategoria: Koszty podatkowe

Czy warto generować koszty w firmie na koniec roku?

Czy warto generować koszty w firmie na koniec roku?

Końcówka roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań i planowania działań na kolejne miesiące. W tym okresie wiele firm intensywnie analizuje swoje finanse, szukając sposobów na optymalizację podatkową. Jednym z rozwiązań jest zwiększenie wydatków przed zakończeniem roku. Czy generowanie kosztów na koniec roku jest opłacalne? Czy warto generować koszty w firmie na koniec roku? Decyzja o […]

Czytaj więcej

Jak rozliczyć wigilię firmową i prezenty dla pracowników w księgowości?

Jak rozliczyć wigilię firmową i prezenty dla pracowników w księgowości?

Okres świąteczny to czas, gdy wiele firm decyduje się na organizację spotkań wigilijnych oraz wręczanie prezentów pracownikom i kontrahentom. Warto jednak pamiętać, że takie działania niosą ze sobą określone konsekwencje podatkowe. Właściwe rozliczenie takich wydatków pomaga uniknąć potencjalnych problemów w przyszłości. Jak je zaksięgować? Podpowiadamy! Jak rozliczyć prezenty dla pracowników? Prezenty świąteczne dla pracowników mogą […]

Czytaj więcej

Co musisz wiedzieć o stawkach amortyzacji w firmie?

Co musisz wiedzieć o stawkach amortyzacji w firmie?

Często nie sposób rozliczyć zakupu sprzętu do firmy jednorazowo, dlatego przepisy podatkowe określają stawki amortyzacyjne. Pozwalają one rozłożyć koszty nabycia majątku w czasie. Co warto wiedzieć o stawkach amortyzacji? Jaka jest ich wysokość w zależności od nabytego dobra? Podpowiadamy. Kiedy konieczna jest amortyzacja? Amortyzację stosuje się, gdy firma nabywa składniki majątku trwałego, które będą użytkowane […]

Czytaj więcej