Kategoria: księgowość

Kiedy może być stosowana nota księgowa?

Kiedy może być stosowana nota księgowa?

Nota księgowa to jedno z narzędzi, które często pozostaje niedoceniane. Wielu przedsiębiorców nie do końca wie, kiedy i w jakich okolicznościach powinna być stosowana. W niniejszym artykule rozwiejemy wszelkie wątpliwości dotyczące noty księgowej oraz przedstawimy konkretne sytuacje, w których jej użycie może okazać się nie tylko zasadne, ale wręcz niezbędne. Czym jest nota księgowa? Nota […]

Czytaj więcej

Czym jest nota księgowa i jak ją zaksięgować?

Czym jest nota księgowa i jak ją zaksięgować?

Zastanawiasz się, czym jest nota księgowa i jak poprawnie wprowadzić ją do systemu rachunkowego przedsiębiorstwa? Kiedy zachodzi potrzeba sporządzenia tego dokumentu i co powinien on zawierać? Wyjaśniamy. Co to jest nota księgowa? Nota księgowa to dokument, w którym odnotowuje się korekty w obrotach między podmiotami gospodarczymi. Sporządza się ją w momencie wykrycia błędów lub niezgodności […]

Czytaj więcej

Co musi znaleźć się w ewidencji pełnej księgowości?

Co musi znaleźć się w ewidencji pełnej księgowości?

Prowadzenie ewidencji pełnej księgowości, to nic innego, jak prowadzenie ksiąg rachunkowych. Jest to złożony system rejestrowania wszystkich operacji finansowych przedsiębiorstwa, który musi być prowadzony systematycznie i bardzo dokładnie. Z jakich elementów musi składać się pełna księgowość i kto jest zobowiązany do jej prowadzenia? Wszystkie najważniejsze informacje poniżej. Podstawowe elementy pełnej księgowości Ewidencja pełnej księgowości jest […]

Czytaj więcej